۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

فعالیت ۵۰ کارگاه «گوهر تراشی» در لرستان

فعالیت ۵۰ کارگاه «گوهر تراشی» در لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به فعالیت ۵۰ کارگاه گوهر تراشی در این استان گفت: بیشترین صادرات این حوزه مربوط به انگشتر مردانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به دوره‌های آموزشی و آشنایی مردم با صنعت گوهر تراشی، خوشبختانه شاهد افزایش کارگاه‌های این رشته در استان هستیم.

وی اظهار داشت: حدود ۵۰ کارگاه فعال گوهر تراشی در لرستان مشغول به فعالیت هستند و تقریباً در همه شهرستان‌های استان کارگاه‌های سنگ تراشی برپا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه اکثر کارگاه‌های استان از سنگ‌های قیمتی و تزئینی استفاده می‌کنند افزود: در لرستان کاربرد این صنعت زیبا بیشتر شامل زیورآلات و اکسسوری های زنانه و مردانه مانند انگشتر، گردنبند، دستبند، پابند، گوشواره و… می‌شود.

قاسمی بیان داشت: ۲۰۰ هنرمند لرستانی در این رشته مشغول به فعالیت هستند و در این زمینه آموزش‌های مختلفی نیز توسط معاونت صنایع دستی استان در طول سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد معادن لرستان شامل سنگ‌های تزئینی هستند و ۱۸ نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود اظهار کرد: سنگ‌های تزئینی معادن استان لرستان بیشتر مصارف ساختمانی داشته لذا مواد اولیه برای استفاده در کارگاه‌های استان عمدتاً از استان‌های تهران یا خراسان رضوی خریداری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در خصوص روش فروش این صنایع نیز بیان داشت: فروش تولیدات صنایع دستی در رشته گوهر تراشی به صورت سفارش مستقیم یا فروش آنلاین است که تولید امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی موقت اکثر کارگاه‌های مختلف صنایع دستی استان، چندان رضایت بخش نبوده اما در کل بیشترین صادرات در این حوزه مربوط به انگشتری مردانه بوده است.

کد خبر 4980528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha